Time flies when you're having fun!! :) - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun!! :) - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!! :)

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

03 Maart 2015 | Verenigde Staten, Pineville

Hellooo dutchiess,

Daar ben ik dan weer. Toch wel leuk om jullie weer even op de hoogte te houden van wat er allemaal gebeurd is.

Ik ga maar beginnen met voetbal. Een paar weken geleden hadden we een wedstrijd in Leesville, voor deze wedstrijd moesten we 2 uur met de bus. We werden op de dag van de wedstrijd uit ons 6e uur gehaald omdat om half 6 de wedstrijd begon en we ook nog onderweg gingen eten bij Ryan's, dit was echt heel erg gezellig en we hadden echt een feestje in de bus. Helaas hebben we de wedstrijd niet gewonnen maar we hebben het zeker wel goed gedaan. Op de terugweg kregen we pizza en uiteindelijk vielen de meeste in slaap. We waren ook pas om half 11 weer terug op school. Inmiddels hebben we alle wedstrijden gehad van voetbal en hebben er 2 gewonnen. Het klinkt slecht maar we waren er toch best trots op. Ons team heeft elke wedstrijd had gevochten maar we waren gewoon niet goed genoeg om alle wedstrijden te winnen. Eind Januari kwam er een eind aan t voetbalseizoen. Het is echt zo jammer want we hebben het zo gezellig gehad en we zijn echt hele goeie vrienden geworden allemaal. Het seizoen eindigde met een wedstrijd van Senior night, hierbij worden alle seniors soort van bedankt voor het spelen in het team en lopen ze over het veld met hun ouders terwijl iemand verteld wat ze voor de school gedaan hebben en waar ze gaan studeren. Ik als senior mocht ook ik meelopen wat toch best leuk was. Bij mij liepen mijn hostzus en mn hostmoeder mee, wat zorgde voor een grappig gezicht aangezien ik ongeveer 1 kop groter ben als zij. Het was wel heel gezellig maar wel emotioneel. Nu willen ze misschien een soort toernooi doen waarbij we toch nog even gezellig met het hele team kunnen spelen.

De vrijdag na Senior night gingen we naar New Orleans om mijn hostbroer Kyle/Steven/Boo te helpen met verhuizen. Ja hij heeft 3 namen, sommige noemen hem Steven, andere noemen hem Kyle en de familie noemt hem meestal Boo als bijnaam. Ik snapte in het begin dan ook niet dat hij een en dezelfde persoon was. Hoewel ik alleen zijn oude huis en nieuwe huis heb gezien, en niet echt New Orleans, was het toch heel erg gezellig. Wel ben ik er achter gekomen dat sommige mensen echt heel veel spullen hebben. ;)

De week hierna was het tijd voor Vikki om te verhuizen, iets wat ik toch eigenlijk wel heel naar vond. Ik was namelijk elke dag met haar en het was gewoon heel gezellig. Uiteindelijk na een paar dagen was ik eraan gewend en vond ik het eigenlijk toch wel leuk. Aangezien ik meteen de eerste nacht dat ze daar sliep bij d'r bleef slapen. Ik heb sinds dat ze daar woont eigenlijk bijna elk weekend bij d'r gelogeerd. Gelukkig zie ik d'r nog wel genoeg want ze komt elke dag naar ons huis toe om haar hond eten te geven.

Ook was het een paar weken geleden Mardi Gras, dit is een feestdag die alleen in Louisiana gevierd wordt en waarbij er verschillende parades plaatsvinden. Bij deze parades worden er meestal kettingen en knuffels naar het publiek gegooid waarna iedereen thuis komt met een gigantische tas vol met kettingen. De grootste parade is in New Orleans omdat het ook daar was waar de eerste parade gehouden werd. Rond de tijd van Mardi Gras is het daar dan ook mega druk en alles en iedereen is versierd met paars, geel/goud en groen. Ik ben helaas niet naar New Orleans geweest maar dat maakte Mardi Gras niet minder leuk. Ik ging die zondag naar de parade in Alexandria. Hoewel deze parade niet super groot was, was de sfeer wel echt geweldig leuk en heb ik heel veel kettingen en bekers gevangen (ja ze gooide ook met plastic bekers). Mijn hostzus Jessica had zelfs een wedstrijd met een ander koppel over wie de meeste bekers kon verzamelen. Echt een super gezellige dag dus. Ohja ze hebben hier ook soort van cake met kaneel of cream cheese d'r in die ze alleen eten met Mardi Gras. Ze noemen het een King Cake. Ook doen ze er een klein babypoppetje in en degene die deze vindt moet dan een King Cake kopen voor iemand. Toen mijn Spaans lerares erachter kwam dat ik natuurlijk nog nooit King Cake gegeten had, had ze er 2 gekocht zodat we de vrijdag voor Mardi Gras een feestje konden hebben en ik ze kon proeven. De King Cake met kaneel is echt heel lekker, maar ik ben er achter gekomen dat cream cheese niet echt iets voor mij is.

Afgelopen maandag en dinsdag had ik voor het eerst een snowday. Snowday is eigenlijk heel ironisch want er lag helemaal geen sneeuw, maarja wat maakt mij het uit ik had lekker een lang weekend. We hebben gezellig spelletjes gespeeld en lekker uitgeslapen. En nu krijgen we misschien aankomende donderdag weer een snowday zonder sneeuw, omdat het misschien glad wordt.

Afgelopen zaterdag ben voor de eerste keer naar Shreveport geweest. We gingen er heen voor een huisbezoek van een exchange student (mijn gastgezin helpt onze coordinator daar altijd mee) en toen dacht mijn hostmoeder ik plak er wel gewoon een shoptripje aan vast. Het was echt super gezellig en ik ben toen ook voor het eerst naar een Build-A-Bear winkel gegaan. Hier kun je zelf een lege knuffel kiezen en deze op laten vullen, een muziekje geven, een hartje en een geurtje. Daarna kun je nog kleren voor ze kopen. Ze hebben zelfs hun eigen birthcertificate. Het is eigenlijk voor kleine kinderen bedoeld, maar het was gewoon echt heel erg leuk.

Ook kregen we toen Vikki wegging er een nieuwe exchange student bij, omdat we nu plek hadden voor iemand anders en mn hostmoeder gewoon heel graag host. Ze heet Sol Yee en komt uit Korea. Ze blijft hier tot eind mei, dus gelijk met mij. Ook hadden we Manon een tijdje in huis wat ook heel gezellig was. Ze was er namelijk tijdens de snowdays en daardoor werd het 1 groot slaapfeestje.

Ohja ik heb ook gehoord dat ik op 29 mei weer op Nederlandse grond sta. Hoewel ik het natuurlijk leuk vind om mijn familie weer te zien, gaat het lastig worden om afscheid te nemen van iedereen hier. Ik kan nog niet echt geloven dat ik hier al 7 maanden ben, maar het klopt wat ze zeggen. Time flies by when you're having fun.

Niet te vergeten natuurlijk, ik ga in spring break naar Disney World in Orlando. Het gaat echt een geweldige trip worden ook al moeten we 16 uur in de bus zitten. Het is het allemaal waard.

Heel veel liefs uit Louisiana xxx

Ps. We doen met een aantal meiden een blog hop waarbij iedereen de link van iemand op hun blog zet voor als mensen het leuk vinden om te lezen. Als je het dus leuk vindt om meer blogs te lezen dan kun je op deze manier naar andere meiden gaan die in Amerika op exchange zijn. Mijn link is van Nynke ze woont in Natchez, Mississippi als je haar verhalen wilt lezen kun je naar de volgende website gaan: http://nynkea.waarbenjij.nu





  • 10 Maart 2015 - 22:50

    Oma:

    Dag mn liefie,dit is een heel verhaal.Je hebt weer aardig wat meegemaakt.Leuk hoor!!!!
    En het zal best wel moeilijk worden,om van iedereen afscheid te nemen.En een leuk vooruitzicht,dat je naar Disney gaat,met school.Heel veel plezier!!!!!!! En gedraag je...........

    knuffel en kussies van mij,dag Noukie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 8691

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Mei 2015

High school year

Landen bezocht: