DISNEY WORLD!!!! :) - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu DISNEY WORLD!!!! :) - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu

DISNEY WORLD!!!! :)

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 April 2015 | Verenigde Staten, Pineville

Hello allemaal,

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover, we gingen naar Walt Disney World in Orlando, Florida. Om 17:00 woensdag moesten we verzamelen op school. Eenmaal op school aangekomen moesten we onze tassen afleveren in de gang van de school en wachten in de kantine. Ze gingen namelijk onze tassen doorzoeken voor drugs en alcohol. Later kwamen er ook nog politiehonden die nog een keer extra gingen ruiken voor drugs. Ik vond het allemaal een beetje onnodig maar ze zullen het wel nodig hebben. Nou om 18:00 was het dan eindelijk tijd om te gaan. We zaten met z’n 33en in een bus voor 55 dus sommige mensen hadden 2 stoelen voor zichzelf. Ik had deze luxe helaas niet, maar dat maakte de reis niet minder leuk. We hebben Disney films gekeken en geprobeerd te slapen maar daar kwam niet zoveel van terecht.

Om ongeveer 10 uur kwamen we aan in Disney. Eerst moesten we nog naar het hotel om onze koffers af te leveren, maar daarna gingen we meteen door naar Epcot. Voor de mensen die het niet weten dit is het park met allemaal landen erin en de gigantische bol bij de ingang, die trouwens best cool is. We kregen bij de ingang eerst wat informatie en onze pasjes en armbandjes voor in Disney. Daarna gingen Manon, Noa, Nynke, 2 exchange students op andere scholen, en ik meteen een attractie in en ik moet zeggen we kozen toch wel echt een hele perfecte attractie uit. Je zat met z’n 4en in een kleine cabine en moest een raket besturen. Nou wat hebben we geschreeuwd en gelachen, maar het was uiteindelijk toch wel heel leuk. Na deze attractie hebben we een rondje om de wereld gelopen, we zijn in Mexico, Noorwegen, China, Duitsland, Italië, Verenigde Staten, Japan, Marokko, Frankrijk, Engeland en Canada geweest. Het was echt zo leuk om al die landen te zien en hun kenmerken. Ook hebben we eindelijk in 8 maanden weer normaal lekker brood gegeten in Noorwegen. Oh nog een leuk feitje, Disney heeft een regel dat iedereen die in de landen werkt ook echt uit dat land moet komen, vond ik best grappig. Om 2 uur moesten we weer verzamelen bij de ingang van Epcot want we gingen die middag en avond naar Magic Kindom. Ook daar hebben we echt heel veel attracties gedaan en verschillende parades gezien. Zo was er een parade precies toen wij aankwamen met alle princessen en characters, en later savonds ook nog een soort lichtjes parade. Die avond hadden we extra magic hours in Magic Kingdom, dat houdt in dat als je in een hotel verblijft op het Disney terrein dat je langer in het park mag blijven dan mensen die buiten het terrein zitten, dit was van 0.00 tot 1.00. Om 1.00 moesten we verzamelen bij de ingang van het park en gingen we met de bus terug naar het hotel. We lagen uiteindelijk dan ook pas om 2.30 in bed.

De volgende dag moesten we alweer vroeg op. We moesten namelijk om 7.15 verzamelen bij de bus om naar Animal Kingdom te gaan. Voor mensen wie niet weten wat dit is, dit is een park wat in thema is van de natuur en dieren, ze hebben dan ook een best groot safaripark met allemaal dieren erin (soort van dierentuin, maar dan toch nog met achtbanen). Dat was dus een nacht van ongeveer 3-4 uur slaap en dat na een busreis met geen slaap de nacht ervoor. Maar goed om ongeveer 7.45 kwamen we aan in Animal Kingdom, waar we bij de ingang moesten wachten op de mensen die ons een tour achter de schermen zouden geven. Tijdens de tour gingen we ook naar de gebouwen waar het voedsel voor de dieren klaar gemaakt wordt en werd ons alle verblijven laten zien. Om ongeveer 11.30 was de tour over en mochten we het park gaan verkennen en ik moet zeggen dat park was echt prachtig. Het was echt alsof je niet meer in Florida zat, behalve het extreem hete weer dan. We besloten dan dus ook om naar een waterattractie te gaan om af te koelen. Daar kwamen we ook nog een ander groepje meiden tegen en met hun zijn we uiteindelijk ook de attractie in gegaan. Toen we eenmaal in de attractie zaten zei Manon voor de grap dat ze voelde dat ik weer extreem nat zou worden (dit zei ze de eerste dag ook en toen gebeurde het ook echt), helaas was dit deze keer niet zo en bij de eerste afdaling kreeg zij dan ook al het water over zich heen. Daarna zijn we snel naar een attractie gegaan waar je met Mickey op de foto kon en daarna meteen door naar de ingang van Animal Kingdom, want om 3 uur moesten we weer verzamelen om naar het volgende park te gaan, Hollywood Studios. Toen we aankwamen zijn we opgesplitst, Noa en Nynke wilde namelijk naar een bepaalde attractie waar Manon en ik niet in wilden. Wij kwamen toen onze lerares en haar man tegen, en zijn met hun samen in een attractie gegaan. Daarna kwamen we weer bij elkaar en zijn we naar een Indiana Jones Stunt Show geweest, wat toch wel echt best cool was. Tegen die tijd was het alweer tijd om te gaan eten en na het eten gingen we meteen door naar een vuurwerk show. Toen de vuurwerk show eindigde, was het ongeveer 9 uur maar we wilden eigenlijk toch nog wel heel graag naar een achtbaan toe die naast die vuurwerk show was (we waren bang dat het de volgende dag heel druk zou zijn). Alleen we moesten om 21.30 verzamelen bij de ingang van het park dus wisten niet zeker of we dat zouden redden. We zijn uiteindelijk toch de actbaan ingegaan en toen we eenmaal in de achtbaan zaten was het 21.27, dat gingen we dus nooit meer redden. Wij snel onze lerares gesmst en na de achtbaan, rennend en schreeuwend naar mensen dat ze aan de kant moesten, naar de ingang gegaan. Iedereen, behalve de lerares en haar man, was al weg naar de busstop en toen we eenmaal bij de busstop aankwamen kwam de bus er al aan, maar omdat er ook nog andere mensen voor ons stonden wisten we niet zeker of we wel meekonden. Uiteindelijk paste het net alleen onze lerares en haar man konden niet meer mee, waardoor wij ons zo lullig voelden. We kwamen uiteindelijk deze avond gelukkig vroeger aan in het hotel, maar Manon en ik besloten om foto’s te gaan maken van het hotel, we zaten namelijk in het Toystory deel van het Allstar Movies Resort en daar moesten natuurlijk foto’s van gemaakt worden. Dit zorgde voor grappige momenten en zorgde er ook voor dat wij alsnog pas om 23.30 in bed lagen.

De laatste dag (snik.. L) moesten we om 5.30 op want we moesten onze koffers in de bus leggen en we gingen om 6.15 naar Hollywood Studios voor de Extra Magic Hours van 7.00-8.00. we begonnen met dezelfde achtbaan waar we de dag ervoor meegeindigd waren. We hebben deze ongeveer 3-4 keer gedaan en het was zo leuk. We hadden die avond daarvoor dus helemaal niet perse naar die achtbaan gehoeven, maarja dat is allemaal achteraf. Daarna zagen we dat er heel veel characters op een bepaalde plek in het park stonden en zijn toen ook maar meteen met hun op de foto gegaan. Je had Knabbel en Babbel(in het Engels Chip en Dale), Donald Duck en Katrien(Daisy), met hun zijn we dan ook op de foto geweest. Later ben ik nog met Manon en Julia op de foto geweest met Woody en Buzz Lightyear. Daarna gingen we nog naar een show waarbij ze het verhaal van Belle en het Beest uitspelen. Nu had ik eindelijk mijn foto’s met een aantal characters. Om 12.00 moesten we weer verzamelen bij de ingang want we gingen door naar Magic Kingdom. Hier hebben we vooral de attracties gedaan die we de eerste dag al gedaan hadden en een paar nieuwe. We moesten om 18.15 weer verzamelen bij de ingang van Magic Kingdom, waar we uiteindelijk ook de groepsfoto gemaakt hebben. We gingen nu weer door naar Epcot, het park waar we begonnen waren. We hebben toen eindelijk een aantal attracties gedaan, maar helaas hadden we geen tijd om bij Duitsland te gaan eten, wat ons plan was. Ook vertrokken we uiteindelijk eerder omdat het weer heel slecht zou gaan worden. Om 8.30 moesten we dan ook weer verzamelen bij de ingang van Epcot en toen was de geweldige Disney trip alweer voorbij. Omdat ik het hele weekend bijna niet geslapen had, heb ik echt heerlijk geslapen in de bus. Ik heb dan ook bijna niks gemerkt van de reis.

Ik moet zeggen het voelde toch een beetje raar op in je exchange jaar soort van weer van je nieuwe familie weg te zijn. Het was dan ook best grappig om de Amerikanen te horen zeggen dat ze nu toch wel weer naar hun ouders wilden en dat ze hun wel gemist hadden dit weekend, terwijl wij er als exchange students soort van bij zaten van “oke... wij zijn al 8 maanden van huizen, dus wat zeuren jullie nou eigenlijk”. Maar het was opzich ook wel weer grappig om te horen, want je voelt je er toch wel weer goed door dat je het al zolang vol hebt kunnen houden.

Nou dit was toch wel een hele lange blog, maar ik wilde mijn ervaringen in Disney gewoon graag met jullie delen. Het is nu iets meer dan een maand voordat ik jullie allemaal weer zie en ik heb er stiekem best veel zin in, maar dat betekent niet dat ik niet van m’n laatste maand ga genieten want ik ga nog heel veel leuke dingen doen. Volgende week komen ook mijn ouders en ik heb daar zoveel zin in.

Liefs,
Anouk

• 20 April 2015 - 19:28

Janny:

Hoi anouk,

Zo, dat is een hele belevenis geweest. Leuk hoor om te lezen, vooral omdat wij daar ook geweest zijn.kunnen ons wel voorstellen dat je er van genoten hebt en weinig geslapen hebt, ha,ha,ha.
    Dat was vast de dagen daarop genieten van je bed.
    Nu op naar het logeerpartijdje van lex en wilma. Geniet ervan. Ook weer fijn . Groetjes uit een zonnig leusden. Daan en janny

• 22 April 2015 - 11:09

Oma:

Dag mn liefie,weer een heel verhaal van je gelezen,goed dat je het zo fijn gehad hebt,met je vriendinnen in Disney.Wat kan je dan een plezier hebben,he!!!Ben er nu toch wel aan toe je weer te zien hoor.Noukie ik wens je ontzettend veel plezier met je vader en moeder(zal wel lukken denk ik)zij verlangen er ook naar je weer te zien(en dat is nog zwak uitgedrukt)!!!!!!!!!Heel veel xxxxxxxx en een dikke knuffel van je oma.