What an excitement!! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu What an excitement!! - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu

What an excitement!!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

23 Maart 2015 | Verenigde Staten, Pineville

Hello Dutchiesss,

Er is alweer een hele hoop gebeurd in de afgelopen weken. Vooral leuke en ook spannende dingen. Ook al was het helemaal niet zo spannend.

Ongeveer 2 weken geleden hadden we een ongeluk met onze schoolbus. Of nouja een ongeluk, we botsten met onze bus tegen een andere bus voor ons aan. We stonden te wachten bij de Junior High School om de kinderen daar op te halen toen onze buscauffeur gas gaf om weg te rijden. Wat ze alleen niet door had was dat de bus voor ons gestopt was, waardoor ze vol op de andere bus klapte. Ook al was het niet echt een ongeluk, de klap was toch behoorlijk hard. Daar stonden we dan met 2 bussen totaal in de weg voor de andere bussen, maar we mochten nergens heen. De politie, brandweer en ambulance kwamen want ja straks waren we gewond. Het was echt extreem overdreven want er waren 3 brandweerwagens en 5 ambulances. Wel hadden 2 meiden heel erg last van hun rug en nek door de klap en moesten dus ook mee met de ambulance. We moesten allemaal onze namen aan 3 verschillende personen geven en onze ouders bellen. En na een uur wachten konden we eindelijk weer verder. Ik moet zeggen dit was toch wel weer een hele aparte ervaring.

Vorige week hadden we de ACT, dit is een toets die iedereen hier moet maken om naar College te kunnen. Je kunt die toets zo vaak maken als je wilt, wanneer je niet blij bent met je score. Ook wij als exchange students moesten deze toets maken en ik moet zeggen het was moeilijker dan ik had verwacht. Het is niet dat de toets zelf heel moeilijk is maar het is de tijd wat een probleem is. Je hebt ongeveer 1 minuut voor elke vraag en de toets is opgedeeld in 4 delen: English, Reading, Math en Science. Het duurde in totaal ongeveer 3 uur en ik kon me echt niet meer concentreren na de eerste toets. Gelukkig hadden we free dress op de dag van de ACT zodat we tenminste comfortabel die toets konden maken. Het duurt ongeveer 5 weken voordat ik de uitslag daarvan krijg en ik zal het dan wel laten weten wat ik gemaakt heb, maar ik verwacht er niet veel van.

Afgelopen zaterdag had ik rally van Spanish 2 en ik ben eerste geworden in mijn categorie. Dit betekent dat ik door mag naar de State competitie voor Spaans. Een rally is een soort competitie waarbij elke school in de regio 2 studenten stuurt voor elk vak om een toets te maken. Deze toets bevat allemaal vragen die je kennis van dat vak testen. De 2 personen die de meeste vragen goed hebben gaan dan door naar de volgende ronde waarbij je het tegen mensen uit de hele staat opneemt. Hier ben ik dus voor geplaatst, waar ik me echt over verbaas. Samen met Manon, die meedeed voor Frans en ook eerste was geworden, ga ik dan naar de State competitie. Dat wordt dus echt super gezellig.

Verder heb ik over 2 weken Spring Break waar ik echt heel veel zin in hebt, want ik ga namelijk van donderdag tot zondag naar San Antonio, Texas, en van woensdag tot zondag naar Disney World in Florida. Dat wordt dus echt sowieso een geweldige week.

Ik heb nu nog maar 2 maanden te gaan voordat ik weer naar huis ga en ik ga echt zoveel leuke dingen doen. Ik hoop dat de laatste paar weken de beste ever worden zodat ik alles op een geweldige manier kan afsluiten. Natuurlijk mis ik jullie allemaal wel, maar ik zie jullie heel snel alweer

Heel veel liefs,
Anouk

Ps. Als je nog een andere leuke blog wilt lezen kun je kijken op die van Nynke, die in Natchez, Mississippi, zit. Hiervoor kun je op deze link klikken nynkea.waarbenjij.nu


  • 26 Maart 2015 - 19:04

    Manon:

    Hee noukie :)

    Jij zit nu bij Bio id les en ik bij Fine Arts, maar beide onze leraren zijn dr niet dus ik lees je blog en ga proberen spellingsfouten te vinden, maar volgensmij is jouw Nederlands nog veel beter dan de mijne lol. Je verhaal is erg leuk !! Bedankt voor de mooie figuranten rol !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 8713

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Mei 2015

High school year

Landen bezocht: