Thanksgiving, voetbal, mijn Birthday!! :) - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu Thanksgiving, voetbal, mijn Birthday!! :) - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, voetbal, mijn Birthday!! :)

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

19 December 2014 | Verenigde Staten, Pineville

Hallo allemaal,

Daar ben ik dan weer. Het is alweer aardig lang geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven. Maar er is al heel veel gebeurd.

Een paar weken geleden hadden we onze eerste voetbal wedstrijd en ik moet zeggen we zijn echt heel slecht (geen grapje). Veel mensen weten niet eens hoe het spel werkt of hebben het nog nooit gespeeld. Nou kan ik het ook niet top, maar toch. We hebben dus nu zo'n 4 westrijden gespeeld en allemaal verloren. Hahahaha. Gelukkig is het gezellig.

Eind november was het dan eindelijk Thanksgiving, de dag waar Amerika bekend om staat. Het begon het weekend ervoor al met de voorbereidingen van het eten en hoewel ze zeiden dat het minder was dan de jaren ervoor was het nog steeds heel veel. Op de dag zelf begon het eten al rond 12 uur s'middags en dat ging door tot s'avonds 9 uur. De dag erna was een andere bekende Amerikaanse dag, Black Friday. Weet je wel die dag waarbij alles extreem afgeprijst wordt en er soms zelfs mensen dood gaan omdat ze doodgetrapt worden. Ohja zo'n gekte wordt het soms echt. Gelukkig hadden wij dat niet want wij zaten om 3.00 in de auto onderweg naar Baton Rouge. We begonnen bij de Outletmall waarbij alles dus sowieso al afgeprijst was en daarna gingen we naar de Mall of Louisiana, wat echt wel cool was. De volgende dag was iedereen natuurlijk helemaal dood.

Verder ben ik nog naar de Nachotiches lights geweest. Hierbij hebben ze rondom een rivier in het centrum van een dorpje allemaal licht figuren neergezet die dan elk weekend opnieuw aangezet worden met een vuurwerk show en live muziek.

Dinsdag was het dan zover, mijn verjaardag, eindelijk 18. Ik keek er heel erg tegenop omdat ik bang was dat ik hele erge heimwee zou krijgen, maar dit was eigelijk helemaal niet het geval. S'ochtends had ik afgesproken om te gaan Skypen met mn ouders en broer en daarna na school weer. Op school werd er voor me gezongen en ik kreeg veel felicitaties. Toen ik ging Skypen was er een leuke verrassing voor me. Het waren niet alleen mn broer en mn ouders maar ook een ander deel van de familie bij. En m'n moeder had me een box met kadootjes gestuurd van 12 verschillende mensen. Dit was uiteindelijk toch wel een van de beste verjaardagen ooit en om het nog beter te maken kreeg ik toen ik thuis kwam nog een andere verrassing mijn gastgezin had een hele mooie en lekkere cake besteld. Geweldig dus.

Verder hadden we nog de Christmas party en parade van de organisatie in Amerika. Ook dit was heel gezellig, want na de parade heb ik met Noa, Nynke en Manon nog lekker Nederlands Sinterklaas gevierd. Heerlijk met gedichten en bitterballen (ja dat lees je goed, bitterballen in de USA). Echt een top avond.

Ik heb nu eindelijk kerstvakantie, maar ik moet zeggen dat het heel vreemd is dat ik al bijna op de helft zit. Dit eerste semester is toch wel extreem snel voorbij gegaan. ik ben dan ook heel bang dat het tweede semester nog veel sneller voorbij gaat wat ik echt niet wil. Ik heb namelijk de tijd van m'n leven.

Ik hoop dat jullie allemaal hele fijne feestdagen hebben en ik wens iedereen een heel gelukkig nieuwjaar.

Liefs,
Anouk

  • 20 December 2014 - 14:22

    Janny:

    Hoi Anouk,
    Ik snap je dat je er nog niet aan moet denken dat je al op de helft zit.
    Ja, dat was een verrassing he met je verjaardag. Het was ook leuk om je te zien toen wij hier Het noordenburg etentje hadden. Vermaak je nog lekker daar en veel kerstplezier met je gastfamilie.

    Groetjes daan en janny

  • 21 December 2014 - 23:45

    Oma:

    Dag mn liefie.Ik had al eerder aan je geschreven,maar ik was iets vergeten.Ben blij dat je de tijd van je leven hebt,daar zo ver weg.Maaaaaar ik kom je eigen handig halen,als je besluit om nog langer te blijven.Dus U is gewaarschuwd dametje!!!!!!!!!!Fijn dat er ook aan je verjaardag gedacht is op school,en met je gastgezin.Ben blij dat het allemaal zo goed gaat.Was zeker wel een verrassing,al die kadootjes voor je verjaardag.Ik heb s"avonds een advocaatje genomen met slagroom natuurlijk.Geen taart,want die had ik niet,maar een toastje met kaas,was alles wat ik in huis had.Moet toch een beetje op de lijn denken,welke lijn?Nou mn poppetje fijne kerstdagen,en ik schrijf je wel weer een keer.KusjesXXXXXXXXXXXXXXXXX,van je oimaDag mn liefie,en nog veel plezier met alles!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 8718

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Mei 2015

High school year

Landen bezocht: