Kerst, het nieuwe jaar en nog meer voetbal. - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu Kerst, het nieuwe jaar en nog meer voetbal. - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu

Kerst, het nieuwe jaar en nog meer voetbal.

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

28 Januari 2015 | Verenigde Staten, Pineville

Hallo allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden sinds mn laatste blog, maar ik heb het dan ook redelijk druk gehad. In mijn vorige blog was de kerstvakantie net as begonnen en nu is het alweer 4 weken geleden (helaas). De tijd is zo snel gegaan sinds mn laatste blog. Nou was die periode ook echt heel leuk en super druk. Ik begin maar waar ik bij mijn vorige blog gebleven was, de kerstvakantie.

Aan het begin van de kerstvakantie kregen we te horen dat we weer tijdelijk een nieuw meisje in huis kregen, zij bleef 3 dagen en ging daarna naar haar nieuwe gast gezin. Het was wel heel gezellig met nog iemand erbij, maar ook wel grappig sinds we er al iemand bij hadden gehad in september voor 1 week. Toch was het ook wel weer lekker toen ze weg was aangezien we de kamer met z'n 3en moesten delen. De dag nadat ze weg was had ik het verjaardagsfeestje van Ellie, Italiaanse exchange student, ze vierde het bij een hibachi restaurant en het was echt super gezellig. Daarna kwam Manon bij mij logeren, heel leuk maar weer met z'n 3en op 1 kamer. We moesten dus weer 1 nachtje onze kamer delen met iemand anders hahaha. De volgende dag gingen Manon en ik mee naar een kerstfeestje die ze vierden bij mijn hostmoeder's daycare voor de kleine kinderen. Het was echt heel gezellig en de kinderen waren zo enthousiast om de kerstman te zien. Het was dus een heel geslaagd feestje.

Toen was het eindelijk Kerst, iets wat Amerikanen echt heel groot vieren en zo wij ook. We hadden tijdens Thanksgiving al lootjes getrokken over wie voor wie kadootjes ging kopen, alleen hier deden ze het iets anders iedereen wist namelijk al wie elkaar had en je moest minimaal 100 dollar uitgeven aan kadootjes. Ook moest iedereen kadootjes kopen voor de neefjes en nichtjes, en kocht mijn hostmoeder alle kadootjes voor Christmas Eve en voor de stockings, dat zijn de wat kleinere kadootjes die ze in de bekende rode sokken doen. Als je dan toch naar al deze kadootjes kijkt, kun je wel bedenken dat Kerst hier een dure boel is, maar wel heel leuk. We hadden alle kadootjes onder de kerstboom gelegd en het waren er zoooooo veel, en het zag het zo leuk uit. Bij de lootjes moest ik kadootjes kopen voor mijn hostvader en mijn hostzus Vikki voor mij. Ik vond de kadootjes die ik gekocht had echt zo leuk dat ik ze echt zo graag meteen wilde geven, maar helaas mocht dat niet haha. We kregen op Christmas Eve alleen onze pyjama’s zodat we daar lekker die nacht in konden slapen en vast in de kerst stemming konden komen. Kerstochtend maakten we dan de stockings open, maar dit deed iedereen apart. Alleen Kyle en Sarah deden het samen met ons omdat zij bij ons thuis bleven slapen, zij wonen namelijk in New Orleans. S ‘avonds vierden we na het eten, wat weer heel veel was net zo als Thanksgiving, officieel kerst met alle kadootjes van de getrokken lootjes. Ik vond de kadootjes die Vikki voor mij gekocht had echt super leuk, een Burberry luchtje en een Rayban zonnebril. Ik was dus helemaal gelukkig. Ook had ik de week voor Kerst kadootjes opgestuurd naar mijn familie thuis, dus ik heb toen nog even geskypt om te kijken wat ze van de kadootjes vonden en natuurlijk gewoon omdat het Kerst is dan wil je toch wel even met je familie praten.

Daarna was het dan ook weer tijd voor New Years Eve, wat ze hier trouwens toch wel veel kleiner vieren dan thuis. We gingen op de dag zelf een aantal dingen vuurwerk kopen en s ’avonds kwamen er 2 vrienden van Vikki langs om het met ons te vieren. We hebben wat spelletjes gespeeld en vooral veel gelachen. Toen het eenmaal 5 minuten voor 12 was gingen we naar buiten en staken we wat vuurwerk af. Helaas waren Vikki en ik een beetje afgezet want er werd gezegd dat het vuurwerk heel cool was, maar het stelde echt niks voor. Gelukkig was het gezellig, maar toch lagen we al om 1.30 in bed wat meestal bij mij niet gebeurd met Nieuwjaar. Die vrijdag kwam Manon weer logeren hahaha, we zouden namelijk zaterdag met Nynke en Noa naar LaFayette gaan om te gaan schaatsen en het was handiger voor haar om te blijven slapen. We hebben die dag een heerlijke Nederlandse appeltaart gebakken, iets wat we allebei echt missen. Zaterdag konden we helaas niet naar LaFayette, omdat het aan het stormen was boven Alexandria en LaFayette. We zijn toen uiteindelijk gaan bowlen en winkelen in Alexandria, wat ook echt heel gezellig was.
En toen was de kerstvakantie alweer voorbij. Nu mocht ik weer lekker elke dag om 5.30 opstaan… Maar dit betekende ook dat voetbal weer begon. We hadden de eerste week meteen een wedstrijd en de weken daarna steeds 2 of 3 wedstrijden per week. Ook hebben we bijna elke dag training en sinds het nieuwe jaar hebben we ook een nieuwe trainer/coach. Hij is een militair dus zijn trainingen zijn echt ziek zwaar. De eerste training die we van ‘m hadden moesten we meteen 5 rondjes rennen om het veld, suicides en een andere drill doen. Iedereen had dan ook extreme spierpijn de volgende dagen, maar het heeft ons wel heel erg geholpen. We speelden ineens veel beter door zijn coaching en hebben bij de meeste wedstrijden dan ook veel beter gespeeld. We hadden de eerste wedstrijd tegen Bolton met 10-0 verloren en de tweede wedstrijd maar met 3-0. Ik was dus best trots op ons team.

Ik denk dat ik nu wel zo’n beetje alles verteld heb wat ik gedaan heb en als ik het zo lees klinkt het als best veel. Ook ben ik nu over de helft en dat voelt toch best raar. Ik heb d’r al 6 maanden opzitten en nog maar 4 maanden te gaan. Best gek idee als je erover nadenkt. Nouja ik heb nu denk ik wel genoeg gezegd. Ik zal proberen jullie voortaan wat meer op de hoogte te houden.

Heel veel liefss xxxxxx

Anouk

  • 03 Februari 2015 - 18:08

    Janny:

    Hoi anouk,
    Zo, dat zijn weer heel wat belevenissen. Hoe is het daar met de winter. Zo, te lezen heb je het goed naar je zin. Leuke foto's van je in je voetbal uitrusting. Sportief hoor. En, ja je moet er wat voor over hebben. Die training bedoel ik. Kan je een extra stuk appeltaart eten. Dat is weer meegenomen.geniet ze lekker.
    Gr. Daan en janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 8711

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Mei 2015

High school year

Landen bezocht: