10 dagen te gaan... - Reisverslag uit Lunteren, Nederland van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu 10 dagen te gaan... - Reisverslag uit Lunteren, Nederland van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu

10 dagen te gaan...

Door: anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

21 Juli 2014 | Nederland, Lunteren

Hoi allemaal,

Nog 10 dagen en dan ga ik voor 10 maanden naar Amerika. Toch was het een paar weken geleden voor mij nog allemaal niet helemaal zeker. Ik was namelijk gezakt voor mijn examens na een mislukte herkansing en aangezien mijn ouders het slagen als voorwaarde hadden gesteld was ik enorm verdrietig. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik zelf mocht kiezen wat ik wilde doen en deze keuze bleek makkelijker dan ik in het begin dacht. Gewoon gaan natuurlijk. Nu zijn we 10 dagen voor vertrek en ik ben nog steeds heel erg blij met mijn keuze.

Het begon allemaal toen ik tijdens onze afgelopen zomervakantie in Amerika van een Nederlandse jongen hoorde dat hij een high school year aan het doen was in Las Vegas. Dit leek mij ontzettend gaaf en perfect voor mij aangezien ik toch al een tussenjaar wilde doen.
Na een aantal teleurstellingen van andere organisaties hoorde ik eindelijk dat ik met deze organisatie na VWO6 ook nog naar Amerika kon om het high school programma te volgen. Na de informatiebijeenkomst was ik zo enthousiast dat ik me meteen in wilde schrijven. Dit inschrijven duurde aardig lang, omdat je allerlei vaccinaties moet hebben. Maar eind november was ik daar dan eindelijk klaar mee en toen was het afwachten tot ik bericht kreeg over mijn toelating en plaatsing.

In april was het dan zover. Ik zat op school en zag dat ik een mail had gekregen met daarin mijn plaatsing. Natuurlijk werd ik helemaal gek en enthousiast en keek meteen naar de plaats en staat Pineville, Louisiana. Niet een staat waar je meteen aan zou denken, maar wel een echte Amerikaanse plek. Ik was heel enthousiast en kon niet wachten om contact te leggen en naar Amerika te gaan, maar toen moest ik eerst mijn examens nog halen. Ik kwam erachter dat mijn gastgezin afgelopen schooljaar ook al een exchange student hadden gehad, Sabine, en dit meisje ook Nederlands was. Hierdoor kon ik makkelijk met haar praten en het hebben over haar tijd bij haar gastgezin. Ik begon eigenlijk meteen met contact leggen met mijn gastzus, Vikki. Het klikte vrijwel meteen en we begonnen ook heel snel met Skypen. De maanden daarna heb ik nog elke dag met haar gepraat en elke week wel geskypt.
Halverwege mei vertelde Vikki mij dat ze deze zomer voor 3 weken naar Nederland zou komen om Sabine op te zoeken en dat ze het leuk zou vinden als wij ook al wat samen konden doen.

Afgelopen woensdag was het dan zover ik zou voor het eerst mijn gastzus ontmoeten bij Sabine thuis, dus ook nog buiten mijn comfortzone. Ik was best zenuwachtig om haar te ontmoeten, omdat ik straks natuurlijk wel 10 maanden met haar moet doorbrengen. Wat als het niet klikte of ze me niet aardig vond.Gelukkig was het heel leuk en meteen gezellig. We hebben veel gepraat en hebben Sabine ook nog opgezocht. Ook had ik Sabine en Vikki uitgenodigd voor mijn afscheidsfeestje. Vikki was erg zenuwachtig om te komen aangezien ze in en ruimte vol Nederlanders zou zitten die ze niet kon verstaan. Het was uiteindelijk heel gezellig en heel veel mensen begonnen met haar te praten. Toch was het moeilijk om van iedereen afscheid te nemen.

En toen kwamen we bij het heden met nog 10 dagen voordat ik wegga. Ik begin mijn avontuur met een week New York waar ik heel veel zin in heb en dan op naar Pineville, Louisiana om officieel aan mijn high school jaar te beginnen. Ik hoop dat ik een geweldig jaar tegemoet ga. Ik ga iedereen heel erg missen, maar ik zie jullie over een jaar.

Liefs,
Anouk

  • 21 Juli 2014 - 20:13

    Gonnie:

    Hoi Anouk!
    Leuk ik heb me gelijk aangemeld want we willen je natuurlijk graag volgen!!

  • 22 Juli 2014 - 10:35

    Annemarie Van Empelen:

    Hou ons op de hoogte. Veel plezier daar en geniet van dit avontuur.

  • 28 Juli 2014 - 18:04

    Astrid Thomas:

    Lieve Anouk,

    Wat leuk dat we jouw avonturen op deze wijze op de voet kunnen volgen, dat gaan wij dus ook zeker doen.

    Veel liefs van
    Sander, Astrid, Storm & Dex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 8720

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Mei 2015

High school year

Landen bezocht: