New York prep course en ontmoeting gastgezin - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu New York prep course en ontmoeting gastgezin - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu

New York prep course en ontmoeting gastgezin

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

12 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Pineville

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels bijna een week bij mijn gastgezin, maar er is intussen een hoop gebeurd.

Op 31 juli was het dan zover, het moment waar ik al 3 maanden naar uit had gekeken. We moesten vroeg op want ik vloog al om 7.15. Ik werd zenuwachtig toen we eenmaal aankwamen op het vliegveld, maar nadat ik afscheid had genomen van mijn ouders en broer had ik alleen maar heel veel zin in mijn high school jaar. Natuurlijk was ik ook verdrietig omdat ik mijn familie achter moest laten.
Daar stonden we dan 5 Nederlandse meiden alleen op Schiphol. Ons avontuur was begonnen. Wij met z'n 5en begonnen met de Prep course in NY.

We verbleven op de campus van het College of New Rochelle gelegen boven de Bronx. Het was een prachtige campus met vele oude gebouwen. We sliepen met 3 meiden op 1 kamer. Ik sliep met een Noors en een Zweeds meisje.
Op de campus deden we verschilende activiteiten zoals Baseball, American football, Cheerleading en synchroon zwemmen. De meeste dingen waren super leuk om te doen, maar er zijn natuurlijk altijd mindere dingen. We gingen zaterdag, maandag en woensdagavond naar NYC. Dit waren toch wel de beste dagen van de hele prep course. Ook gingen we 1 dag naar het strand op Long Beach. We hadden prachtig weer en het was gewoon een geweldige en gezellige dag. Natuurlijk kregen we ook lessen in het voorbereiden voor dit jaar. In het begin dacht ik dat het saai en dom was, maar uiteindelijk hielp het toch echt wel.
We moesten elke ochtend om 8 uur ontbijten wat wel zwaar was met een dikke jetlag, maarja wat maakt het uit je bent in NYC.
We hadden jongens en meiden van over de hele wereld. Australië, Nieuw-Zeeland, Duitsland, Frankrijk, Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, Zwitserland, Oostenrijk, Italië en dan natuurlijk wij zelf uit Nederland. Ik heb dan ook veel nieuwe internationale vrienden gemaakt. Het was hoe dan ook het beste wat ik ook gedaan heb. Ik heb het zo leuk gehad, dit had ik voor geen goud willen missen.

En toen was de dag aangekomen dat we naar ons gastgezin vlogen. Weer moesten we vroeg op om naar het vliegveld te gaan en weer was het een moeilijk afscheid. Ik had goede vrienden gemaakt en wilde iegenlijk nog geen afscheid van ze nemen. Maarja het moest toch. Na het afscheid was het alleen nog maar wachten op ons vliegtuig. We moesten namelijk met z'n allen tegelijkertijd naar het vliegveld en sommige vlogen om 8 uur en andere om 11 uur. Helaas waren wij degene die om 11 uur vlogen. Eenmaal in het vliegtuig moesten we een vlucht van 3,5 uur zitten en daarna weer 3 uur wachten op het vliegveld van Dallas. De laatste vlucht was naar Alexandria van 1 uur in het engste vliegtuig ever. Iedereen die mij kent weet dat ik vliegen heel eng vind, maar dit was het meeste verschikkelijke dat ik ook heb meegemaakt. Maar eenmaal aangekomen zag ik mijn hostmoeder en zus al staan. Het was totaal niet ongemakkelijk en klikte eigenlijk meteen. We gingen eten bij de IHop, waar ik ook mijn hostvader ontmoette. Thuis aangekomen heb ik gelijk alles uitgepakt en ben ik naar bed gegaan. De volgende dag moest ik er namelijk al vroeg uit, omdat ik meeging naar het kinderdagverblijf van mijn hostmoeder.
De afgelopen dagen zijn echt top geweest, ik heb al heel veel mensen ontmoet en heb het erg naar mijn zin.

Morgen is dan mijn eerste schooldag. Zenuwachtig ben ik nog niet maar dat zal morgen wel komen.

Heel veel liefs,
Anouk

  • 12 Augustus 2014 - 22:49

    Daan En Janny:

    Hoi anouk leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Klinkt ook heel leuk.welke sport ga je nu. Doen op de campus? Syncroom zwemmen? Succes op je eerste dag.gr daja

  • 12 Augustus 2014 - 23:09

    Anouk Van Noordenburg:

    Heehee, Ik ga proberen iets van cheerleaden of zwemmen te doen misschien zelfs wel softball. Heb ik nog niet echt besloten. Ik ga eerst maar kijken of het nog kan! :) Dankje. xx

  • 14 Augustus 2014 - 22:47

    Oma:

    Liefie,,Heb je nu je eerste schooldag al gehad,en hoe was dat?Spannend zeker!!!!
    Cheerleader lijkt me wel wat voor je,of boksen(grapje) Hou je staande,
    Dikke zoen van je oma,

  • 15 Augustus 2014 - 01:40

    Anouk:

    Hee oima, ja was echt leuk. Wel spannend ja maar super leuk! :) Hahaha ja ik wil wel proberen een sport te doen. Misschien iets van zwemmen ofzo! Hahaha nee geen boksen! We moeten op je verjaardag maar gaan Skypen of een andere keer in het weekend als er iemand bij is om je te helpen. :) xxxx noukie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 8721

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Mei 2015

High school year

Landen bezocht: