100 dagen in the USA - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu 100 dagen in the USA - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu

100 dagen in the USA

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

09 November 2014 | Verenigde Staten, Pineville

Hallo allemaal,

Ik ben hier nu alweer 100 dagen en ik moet zeggen zo voelt het echt helemaal niet. Ik begin me steeds meer thuis te voelen hier en merkt dat ik nu echt een deel van de familie ben. Ook merk je wie je echte vrienden zijn en wie in het begin gewoon aardig tegen je deden omdat je nieuw was. Mensen vinden je soms nog steeds extreem interessant maar de meeste zijn nu toch wel gewend dat er iemand uit Europa in hun klas zit. School begint nu dan ook wel aardig saai te worden... ;) Zoals ik al zei gaat het heel snel. Voor mijn gevoel ben ik hier pas een maand, maar het is alweer 3 maanden. En hoewel ze vaak zeggen dat je als je veel contact hebt met thuis dat je heimwee krijgt, heb ik daar geen last van. Ik voel me alleen maar beter en vrolijker nadat ik geskypt heb. Er zijn natuurlijk een aantal dingen geweest waar ik graag m'n familie en vrienden bij had willen hebben, maarja je kan niet alles hebben. Gelukkig heb ik het wel enorm naar m'n zin.

Gisteren was het dan zover, de laatste football wedstrijd van het seizoen en voor mij de laatste wedstrijd ever. Ook was het Senior Night, waarbij alle seniors (footballers, cheerleaders en dance line) werden getoont aan het publiek samen met hun ouders. Dit maakten de meeste dan ook heel emotioneel. Lekker overdreven Amerikaans. Bij ons zou iedereen een feestje geven, omdat ze niet meer naar de middelbare school hoeven (tenminste dat zou ik doen). Maarja het blijven natuurlijk wel Amerikanen. We hebben de wedstrijd helaas verloren, maar dat maakte het niet minder leuk. Wat het wel minder leuk maakte was het feit dat het echt extreem koud was. Zelfs in Nederland was het warmer en dat zegt toch echt wel wat. Ik had halverwege de wedstrijd bijna spijt dat ik ooit naar die wedstrijd gekomen was. M'n tenen waren ijsblokjes en ik had geen gevoel meer in mijn onderlichaam, maar ik heb het overleeft.

Gisteren was ook de dag van de geboorte van mijn lieve hostnichtje, als ik het al zo mag noemen. Donderdag middag kregen we het bericht dat de vriendin van mijn hostbroer d'r baby kreeg die avond, maar dat werd uitgesteld om ervoor te zorgen dat mijn bostbroer erbij kon zijn aangezien hij in Texas zat en de baby pas over 2 weken had moeten komen. Hij is toen snel in de auto gestapt en hier naartoe gereden. Om ervoor te zorgen dat hij niet in een ongeluk kwam hebben ze het toen toch nog maar iets verder uitgesteld. Wij zijn die avond naar Kalyn toe gegaan om te kijken hoe het met d'r ging. Die volgende ochtend om 4 uur (ja lekker vroeg) gingen we weer naar het ziekenhuis omdat ze Kalyn d'r water eigenlijk om 4.30 zouden breken. Toen we eenmaal aankwamen hoorden we dat ze het uit hadden gesteld tot 7.30 (altijd fijn..). Maarja ik moest eigenlijk nog naar school, wat ik ook ging doen. Rond 10.00 bracht Vikki me weer naar huis om me om te kleden en naar school te gaan tot we hoorden dat Kalyn binnen nu en 15 minuten dr baby zou hebben. We stapten snel weer in de auto en reden snel terug naar het ziekenhuis (misschien iets te snel haha). Dat werd dus geen school voor mij. Toen we eenmaal in het ziekenhuis aan waren gekomen hoorde we dat de baby geboren was. Het was een gezond meisje genaamd Amelia Grace. We mochten haar kamer binnen na een uur en ze was echt super lief en klein.

Deze week was dus best heel leuk. Dinsdag vrij en vrijdag ook niet naar school. Ohja en we hebben dit weekend een soort lootjes getrokken voor kerst. Dit doen ze elk jaar met het hele gezin met een minimum budget van 100 dollar, best cool dus. Ik mag kadootjes gaan kopen voor mijn hostvader. :) Ik merk nu ook dat het inmiddels 101 dagen is geworden, maar wat maakt het uit! ;)

Nou ik hoop dat jullie het allemaal heel leuk hebben zonder mij in het warmere Nederland... Hoe kun je het nou leuk hebben zonder mij! Hahaha!

Heel veel liefssss,
Anouk




  • 09 November 2014 - 08:57

    Paps En Mams:

    Leuk verslag, Noukie, natuurlijk missen wij jou ook, maar gelkkig is er whattsapp en facetime. Dan kunnen we ook echt zien aan je dat je het naar je zin hebt en is het goed uit te houden!

  • 09 November 2014 - 09:11

    Gonnie En Henk:

    Ha Anouk!
    Wat leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. En nu ben je zelf al tante haha. Je maakt de gekste dingen mee. Doen ze ook suprices of moet je de cadeaus alleen maar heel mooi verpakken met strikken en linten? Nou meis we horen graag weer van je dikke knuffel xx

  • 09 November 2014 - 12:35

    Janny En Daan:

    hoi anouk,
    leuk om te lezen dat het je zo goed bevalt daar op je hostadres. je maakt wat mee daar. wil je straks nog wel terug, ha,ha,ha,.
    nou, dat denk il wel want je zou je paps en mams en broer best wel een beetje missen. had op facebook de vraag gesteld of de voetbal wedstrijd gewonnen was. zag het antwoord in je verslag staan. verloren. brrr, balen dat het zo koud was. moet daar ook even niet aandenken hier. gelukkig is het nog een beetje warmer dan bij jullie daar. succes met het uitzoeken van het cadeautje voor je hostvader. net wat je al schreef alweer 3 maanden weg. tijd gaat snel. geniet er dus maar dubbel van voor je het weet ben je weer thuis. geniet ze en voor de decembermaand een leuke maand toegewenst met al die feestdagen.
    groetjes daan en janny

  • 09 November 2014 - 19:24

    Oma:

    Dag mn Noukielief.Dankjewel weer voor je verslag.
    Leuk dat er ook iets aan de Kerst gedaan wordt.Is er dan ook een BOOM?of versierselen en zo.
    Tuurlijk missen we je,maar daar komen we ook wel weer overheen(errug he)Als je weer terug bent dan krijg je zoveel aandacht,dat je misschien wel eens een keertje heimwee hebt naar de STATES.niet doen hoor!!!!!
    Ga je nu een andere sport kiezen?of is dat niet mogelijk?En hoe gaat dat met Oud en Nieuw?ook vuurwerk afsteken?Ik blijf heel gewoon met Oud en Nieuw thuis,zit hoog,dus kan alles dan heel goed zien,vuurwerk bedoel ik.Dag mn liefie veel plezier en pas goed op jezelf.XXXXXXXXXvan je oima.

  • 09 November 2014 - 19:43

    Anouk:

    Hee Gonnie en Henk,
    Ja dat heb ik ook gemerkt ja! Ik had niet verwacht zo vroeg al tante te worden hahaha! Maar nee ze doen hier geen surprises. Je laat het gewoon inpakken in kerstpapier en dat is het! Maar het blijft wel leuk! We moeten gauw een keer gaan skypen!
    Kusiessss Anouk

  • 09 November 2014 - 19:46

    Anouk:

    Hee Daan en Janny,
    Hahaha ik denk niet dat ik een keus heb om terug te komen of niet. Papa en mama komen me dan gewoon persoonlijk ophalen! ;) Ja de tijd gaat bijna te snel! Maar dat het snel gaat is een goed teken dat betekent dat je het leuk hebt! Ik zit alweer op 1/3 van het hele jaar! Jullie ook heel veel plezier met de feestmaanden!
    Kussiess Anouk

  • 09 November 2014 - 19:50

    Anouk:

    Hee oima,
    Ja natuurlijk krijgen we ook een boom die wel zelf kunnen versieren met allerlei dingen. Hahahah eerlijk gezegd denk ik dat ik een dubbel gevoel ga krrijgen als ik wegga maarja dan kan ik jou natuurlijk ook weer knuffelen en pesten ;) hahaha! Ik ga nu toch voetbal doen en we hebben volgende week maandag onze eerste wedstrijd! Dus ik hoop maar dat we winnen! Ja gelukkig zitten wij buiten de stadsgrenzen en mogen we vuurwerk afsteken dus dat wordt wel leuk! Ja is toch ook leuk kun je al het mooie vuurwerk zien en dan die dag erna komt toch iedereen naar jou toe! Niet te veel lol hebben dan he?! ;)
    Heel veel kussiesss en knuffelssss Noukie

  • 10 November 2014 - 21:48

    Peter:

    hey Anouk,
    Goed te lezen dat je het gezellig hebt en alle gebeurtenissen in jou surrogaatfamilie meemaakt. Nou het mag hier ook best wat kouder worden hoor, wil ook best bevroren tenen voelen, misschien heb ik dan het gevoel dat de winter eraan komt. Lees dat je gaat sporten, je moet toch wat doen om de dagen door te komen zeker als school wel heel makkelijk is. Maak lekker plezier daar en een knuffel van ons allemaal. Gr. PMBJ

  • 16 November 2014 - 19:27

    Saskia Florijn:

    Hey Anouk,

    Leuk zo'n verslag lezen. 100 dagen lijkt lang, maar is zo voorbij! Tegen de tijd dat je terug komt heb je een vracht aan ervaringen die er niet zo veel hebben. Ben bijna jaloers. Ga je kou ook echt een competitie voetbal spelen? kun je bij terugkomst zo bij een dames elftal aanschuiven.
    Toch leuk ook dat je ook nog een surrogaat-nichtje krijgt terwijl je daar bent. Ze hebben haar toch wel naar je vernoemd? De A van Anouk of zoiets?
    Nou meisie, veel plezier nog en tot al snel weer terug hier.
    Groetjes van alle florijnen en een poot van Kiara

  • 17 November 2014 - 01:18

    Anouk:

    Hee PMJB ;) ,
    Hahaha ja het is hier wel heel erg koud hoor. Was het hele weekend tussen -2 en 6 graden dus dat is wel extreem koud voor begin november hier. Ik dacht dat het warm hoorde te zijn. Ik wil wel wisselen hoor van weer. Hahaha. Ja en ook zodat ik niet 10 kg aankom hahaha! ;p
    Xxxx anouk

  • 17 November 2014 - 01:23

    Anouk:

    Heee florijntjes,
    Ja het gaat echt super snel! Voor ik het weet zit ik alweer thuis. Ja het is een soort competitie, maar het gaat wel echt extreem koud worden want we spelen vanaf morgen tot eind Januari elke week bijna 2 wedstrijden. Hahaha ja ik word pro. ;p Ja was wel echt super leuk. Hahaha ja eigenlijk. Ze heet Amelia dus ja mijn A zit er wel in! ;) Ja en als we terug zijn moeten we wel weer naar de kerst intratuin gaan in Duiven. Hahahah.
    Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 8708

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Mei 2015

High school year

Landen bezocht: