Eerste paar weken in mijn nieuwe thuis - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu Eerste paar weken in mijn nieuwe thuis - Reisverslag uit Pineville, Verenigde Staten van Anouk Noordenburg - WaarBenJij.nu

Eerste paar weken in mijn nieuwe thuis

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

20 September 2014 | Verenigde Staten, Pineville

Hallo allemaal,

Het is weer even geleden dat ik een blog heb geschreven, te lang. Er is inmiddels weer veel gebeurd dus deze blog wordt waarschijnlijk aardig lang. In mijn vorige blog was ik nog niet eens begonnen op school en nu ben ik al 6 weken naar school. Ik zal dan ook maar beginnen met school.

Mijn eerste schooldag bracht mijn lieftalige zus Vikki mij naar school om me te helpen met alles wat rooster betreft. Toen we daar aankwamen om 7.45 zeiden ze dat ik weer naar huis kon gaan en morgen terug kon komen, want ze hadden mn rooster nog niet klaar -_-. Altijd fijn. De volgende dag was dan echt mijn eerste dag. Helaas kon mij zus mij niet brengen maar ik mocht wel voor de eerste keer met de gele schoolbus. Wat trouwens toch best heel leuk is. Wel moet ik elke dag om 5.30 opstaan om met de bus mee te gaan. Op school mocht ik zelf mijn rooster samenstellen op Engels en US History na. Mijn rooster ziet er dan ook als volgt uit:
1) Accounting
2) US History
3) Adult Responsibilities/Parenthood
4) Advanced Math DE
5) English III
6) Biology II
7) Spanish II
De lesuren hier zijn 54 minuten en je hebt 4 minuten op van de ene les naar de andere te gaan. Wat best kort is als je kijkt naar de grootte van de school. Je hebt elke ochtend als de bel is gegaan een aankondiging. Ze vragen dan of je opstaat en om een moment van stilte, ze checken dan ook gelijk of je in dresscode bent, want ja iedereen moet een unform aan en je moet een riem om, je shirt in je broek en je ID badge op. Dan vragen ze of je je naar de voorkant van het gebouw draait en dan zegt iedereen de pledge of allegiance. Daarna komen er een aantal aankondigingen en na 15 minuten kunnen de leraren dan eindelijk beginnen. Mijn lunch is tussen het 5e en 6e lesuur en dat is me echt veel te laat. Tegen de tijd dat de lunch begint, ben ik al 3 keer verhongerd. De lunch ziet er hier trouwens wel uit al gevangenis voedsel dus dat eet ik liever niet. Ik neem daarom ook maar mijn eigen lunch mee. De mensen op school zijn ook echt heel aardig leerlingen willen meteen alles over je weten, want jij bent anders. Leerlingen zijn hier over het algemeen wel veel aardiger en je kunt met iedereen wel praten zonder problemen. Ook de leraren zijn echt heel anders. Ze zijn veel meer betrokken bij de leerlingen en willen je met alle liefde helpen. Vooral mijn Biologie lerares helpt mij elke toets wel, omdat het toch best lastig is om biologie in een andere taal te doen.
Ik heb nu natuurlijk al een aantal toetsen gehad en ik moet zeggen het is hier wel allemaal heel makkelijk. Ik haal A's zonder dat ik leer, terwijl sommige mensen heel hard moeten leren om een B te halen hier. Ook was ik heel erg verbaasd toen mijn Parenthood leraar de toets ging bespreken 5 minuten voordat we de echte toets hadden. Zelfs daar hadden sommige mensen nog een C voor.
De mensen hier kijken me ook heel moeilijk aan als ze kijken naar mijn achternaam. Ze hadden nog nooit zo'n lange en moeilijke achternaam gezien.

Zoals ik in mijn vorige blog al zei zitten Nynke en Noa ook in de Alexandria regio. We hadden dan ook afgesproken om snel iets te gaan doen. We hadden afgsproken om bij Noa iets te gaan doen. Helaas kon Nynke niet, maarja volgende keer beter. Noa en ik hebben lekker bijgepraat en een heerlijke appeltaart gebakken. Super gezellig dus. Ook stonden we in de krant om het Share! programma te promoten.

De dinsdag daarna ben ik met Ellie en Manon naar de Alexandria Mall geweest om lekker te shoppen. De hostvader van Ellie ging mee en liep met ons alle winkels in en uit. Hahahaha poor him. Hij vond het gelukkig niet zo erg. Het was echt super gezellig en we gaan het snel nog een keer doen. Je kon waarschijnlijk wel raden dat Manon ook uit Nederland komt.

Verder ben ik nog naar de film geweest met Vikki en haar zus Jessica. We gingen naar If I Stay, janken dus. Daarvoor hadden we het verjaardagsfeestje van James(Vikki's broer) zijn dochter Skyla. Het was echt extreem heet die dag.

Labor day weekend zijn we naar Biloxi Beach, Mississippi geweest en het was echt geweldig. We gingen op vrijdag weg toen mijn gastouders thuis waren gekomen van hun werk. Eerst naar New Orleans naar Kyle, de andere broer van Vikki, omdat we het appartement pas vanaf zaterdag hadden. Zaterdag ochtend gingen we weer verder en rond 12 uur kwamen we aan in het hotel. We zijn die dag naar verschillende souvenirwinkeltjes geweest en ze hebben me wat van Biloxi laten zien. Zondag gingen we gezellig naar het strand en het was echt perfect weer. Zon en wind heerlijk. Vikki wilde heel graag op een jetski en had alles dan ook al uitgezocht. Dus we gingen samen op de jetski. Echt geweldig. Daarna heb ik lekker in de zon gelegen terwijl Vikki nog een uur ging met haar moeder. Maandag gingen we helaas alweer naar huis, maar niet voordat we gingen shoppen in de outletmall. Een super weekend was het dus wel.

Verder heb ik me ingeschreven voor de Key Club op school en wil ik gaan voetballen. Ja ik en voetbal. Ik ben zelfs nog een van de beste van iedereen. Moet je na gaan hoe slecht de rest is. Ook ben ik met Vikki mee geweest naar een aantal huizen van andere gastouders om alles te checken. Mijn gastfamilie helpt onze coördinator daar vaak mee.

Natuurlijk was het vorige week 9/11 maar tot mijn verassing heb ik niet heel veel van gemerkt. Alleen bij Engels hebben we het er over gehad.

Afgelopen week was er een verrassing voor mij toen ik thuis kwam. Er lagen namelijk 2 kaartjes op mijn bed. Lieve Gonnie en Amber hadden mij 2 kaartjes gestuurd met een lief berichtje erin. Dankje.

Ook hadden we de dag van de football game tegen Pineville high school een peprally om iedereen klaar te maken voor de game. Ze hebben daar verschillende roosters voor. Net als voor club day en advisement. De lesuren worden dan korter.

Nou dat was wel zo'n beetje alles wat er de afgelopen week gebeurd is. Ik zal proberen in ieder geval elke maand een blog te schrijven.

Heel veel liefs,
Anouk

  • 20 September 2014 - 23:03

    Annemarie Van Empelen:

    Hoi Anouk,

    Blij te lezen dat je het zo leuk hebt. Mens geniet er van met volle teugen.
    Ik lees trouw je blog.
    Dikke kus .

  • 21 September 2014 - 13:34

    Janny:

    Hoi anouk,
    Leuk om te lezen dat het goed gaat en leuke dingen aan het doen bent. Succes met het voetballen het shoppen en genieten van het schooljaar daar. Gr.daan en janny

  • 21 September 2014 - 15:56

    Robert-Jan:

    Hoi Anouk,

    Leuk om te lezen dat het goed gaat, geniet ervan.

  • 21 September 2014 - 19:18

    Linda Pieters:

    Hoi Anouk,

    Hoorde van je moeder dat je het naar je zin hebt in Amerika! Nog een hele fijne tijd toegewenst! Groetjes Linda Pieters.

  • 22 September 2014 - 14:05

    Gonnie:

    Lieve Anouk,
    Net gezellig met een kopje koffie je verhaal gelezen! Veel plezier en dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 21 Juli 2014
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 8723

Voorgaande reizen:

31 Juli 2014 - 31 Mei 2015

High school year

Landen bezocht: